Simularea Evaluării Naționale de la Constanța a dezvăluit o realitate complexă, cu provocări și oportunități. Directoarea Colegiului Național de Arte „Regina Maria”, Anca Dragomir, descrie primul contact al elevilor de clasa a opta cu simularea ca fiind „destul de dur”.
Deși rezultatele preliminare sugerează o performanță sub așteptări, Doamna Dragomir subliniază importanța perspectivei: „Abia suntem la începutul anului școlar; mai avem timp să remediem situația.”
Organizarea simulării a necesitat o colaborare remarcabilă. Echipa de profesori a demonstrat flexibilitate și ingeniozitate, adaptând orarul pentru a permite desfășurarea examenului. Disponibilitatea învățătoarelor și adaptabilitatea au fost esențiale, ele modificându-și propriul orar pentru a facilita buna desfășurare a evenimentului.
Resursele școlii au jucat un rol important. Utilizarea sălii de spectacole și a unei săli mai mici pentru evenimente a permis o desfășurare eficientă a simulării. Eficiența a fost sporită și de adaptarea la programul existent, elevii participând la orele de specialitate. Profesorii supraveghetori au fost selectați din rândul cadrelor didactice care aveau ore la clasa a opta în intervalul orar respectiv.
Experiența acestei simulări oferă prețioase lecții pentru viitor. Deși inițial rezultatele pot părea descurajante, elevii și profesorii au demonstrat capacitatea de adaptare și reziliență. Este o oportunitate de a identifica punctele slabe și de a concentra eforturile pe îmbunătățirea pregătirii. Optimist, această simulare marchează un prim pas spre succes.
„Primul impact a fost destul de dur. Chiar discutam cu colegele de la limba si literatura romana, pentru ca deja s-au uitat putin prin lucrari si se pare ca nu s-au descurcat la fel de bine pe cat si-au imaginat ei ca se vor descurca, dar, in sfarsit, pana la urma, suntem abia la inceputul anului scolar mai avem timp sa remediem.” – Anca Dragomir
Este un exemplu concret al modului în care se pot depăși obstacolele prin planificare și colaborare.