Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor și prim-vicepreședinte PSD, a transmis un mesaj clar: România are la dispoziție aproximativ 30 de miliarde de euro prin PNRR, împărțite aproape egal între granturi și împrumuturi. Din această sumă impresionantă, Ministerul Transporturilor beneficiază de aproximativ 7,5 miliarde de euro, adică un sfert din întreaga finanțare. Oare ce impact va avea această investiție masivă asupra infrastructurii noastre?
Grindeanu a explicat că, în 2021, când a fost aprobată suma totală, proiectele din PNRR se ridicau la 13,5 miliarde de euro, o sumă mai mare decât cea asigurată inițial. Datorită creșterii prețurilor, valoarea totală a proiectelor a ajuns la 20 de miliarde de euro, însă finanțarea rămâne la 7,5 miliarde. Dar există motive de îngrijorare privind pierderea fondurilor? Absolut deloc, asigură ministrul.
România a atras deja din PNRR aproximativ 3 miliarde de euro, din care 2,5 miliarde au fost direcționate către transporturi. Acest lucru demonstrează clar angajamentul față de modernizarea infrastructurii. Grindeanu a subliniat că nu există niciun pericol ca fondurile alocate să fie pierdute. În cazul în care sumele alocate prin PNRR se epuizează, există posibilitatea transferării lor către bugetul de stat sau către programele operaționale obișnuite. Așadar, ministrul a încheiat cu o asigurare fermă: „Deci aici nu există acest pericol, nici măcar o secundă”.