Autostrada Transilvania (A3) își găsește, în sfârșit, ultimul element lipsă. Constructorul desemnat pentru lotul Meses este Makyol, o companie turcească, care a câștigat licitația cu o ofertă impresionantă de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).
Contractul, cel mai scump din istoria infrastructurii rutiere românești, conform declarațiilor lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, include proiectarea și execuția a 41 km de autostradă, împărțiți pe două secțiuni: Poarta Salajului – Zalau și Zalau – Nusfalau.
Proiectul ambițios presupune construirea unor lucrări impresionante: tunelul Meses, cu o lungime de 2,89 km, care va deține recordul de cel mai lung tunel autostradal din România, dar și 65 de viaducte, poduri și pasaje, întinzându-se pe o lungime totală de aproximativ 13 km. Un efort considerabil, pentru o infrastructură modernă.
Makyol are la dispoziție 78 de luni pentru finalizarea proiectului: 18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție. Un termen solicitant, dar care, dacă se respectă, va aduce o îmbunătățire semnificativă a infrastructurii naționale.
Conform declarațiilor lui Cristian Pistol, șeful CNAIR, procedura de semnare a contractului este iminentă, fiind programată în 10 zile de la atribuire, în absența unor contestații.
Acest contract, finanțat prin Programul Transport, marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii de transport din România, demonstrând angajamentul pentru modernizarea țării și pentru atragerea de investiții străine importante. Proiectul va genera, desigur, locuri de muncă și va stimula economia locală.
Atribuirea contractului Makyol reprezintă o victorie pentru Autostrada Transilvaniei, dar și un pas important spre o rețea rutieră modernă și eficientă în România. Rămâne de văzut dacă termenele vor fi respectate, dar promisiunea unui tronson rutier modern este un motiv de optimism.