Ultima rundă de negocieri între Metrorex și sindicat se apropie de punctul culminant. Un conflict de muncă este iminent, amenințând cu paralizarea transportului public în București.
Discuțiile pentru noul Contract Colectiv de Muncă au fost extrem de tensionate, fără un consens evident. Data limită, 31 octombrie, se apropie rapid, iar sindicaliștii amenință cu declanșarea grevei începând cu 1 noiembrie, dacă cererile lor nu sunt acceptate.
Cererile sindicatului sunt clare: indexarea salariilor cu rata inflației și recuperarea unor sporuri. Conducerea Metrorex pare însă reticentă la aceste majorări salariale, generând o stare de conflict profund.
Marian Artimon, liderul sindical, a declarat ferm pentru Gandul că susținere există din partea Ministerului Transporturilor, însă blocajul se află la nivelul conducerii Metrorex. Artimon a subliniat hotărârea sa, anunțând un program de funcționare redusă în cazul declanșării grevei: închiderea la 4:00 dimineața și redeschiderea la 16:00.
Sorin Grindeanu, a exprimat optimism, declarând că este convins de o rezolvare pozitivă a conflictului. Mariana Miclaus, șefa Metrorex, a adoptat o abordare mai prudentă, sugerând posibilitatea unei prelungiri a negocierilor, dar fără a garanta evitarea grevei. Miclaus a pledat pentru o rezolvare amiabilă, care să prevină disconfortul cetățenilor.
Situația este critică. Contractul de muncă a expirat la 1 octombrie, iar sindicaliștii susțin că suprasolicitarea angajaților, cauzată de plecarea unui număr mare de oameni la pensie, reprezintă un pericol pentru siguranța călătorilor. Lipsa de răspuns la cerințele lor ar putea duce, fără echivoc, la declanșarea unor proteste ample, culminând cu greva generală.
Ora H se apropie. Tensiunile sunt mari, iar perspectiva unei greve la metrou afectează direct viața a milioane de bucureșteni. Rezultatul negocierilor din această săptămână va decide soarta transportului subteran din Capitală.