Fregata Regele Ferdinand poate fi vazuta in Portul Militar Constanta, luni, 1 septembrie 2025. MIHAI POP / GMN / MEDIAFAX FOTO
Scandal în Portul Constanța. Operatorii portuari susțin că sunt îngenuncheați de taxe, abandonând speranța în sprijinul statului. Organizația Patronală „Constanța Port Business Association” (CPBA), care reprezintă majoritatea operatorilor, trage un semnal de alarmă: promisiunile grandioase de investiții nu s-au materializat.
Promisiuni nerealizate
Între 2021 și 2026, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime a promis investiții de 1,54 miliarde de lei. Realitatea dezamăgește, multe proiecte fiind blocate sau întârziate. Acest impas crește costurile operatorilor, tarifele fiind netransparente, iar strategia de dezvoltare incoerentă.
Strategic doar pe hârtie
Premierul Ilie Bolojan și președintele Nicușor Dan au subliniat importanța strategică a Portului Constanța pentru securitatea și economia națională, în special în contextul sprijinului pentru Ucraina și strategiilor UE. Totuși, operatorii portuari observă un decalaj între aceste declarații și acțiunile concrete. Curtea de Conturi a confirmat „performanța sub așteptări” și lipsa unei viziuni coerente.
Apel la acțiune
CPBA solicită o intervenție urgentă a Guvernului și propune un mecanism de urgență pe 90 de zile, sub conducerea Ministerului Transporturilor. Acesta ar implica Corpul de Control al premierului, Curtea de Conturi și Consiliul de Supraveghere din Domeniul Naval pentru a debloca situația.