Operatiune de Amploare in Portul Constanta
DIICOT zguduie din temelii o schema de contrabanda uriasa. O retea transnationala a inundat Romania cu petrol si motorina din Rusia, sfidand embargoul international si fraudand statul roman cu sume colosale. Ancheta procurorilor dezvaluie o operatiune complexa, desfasurata chiar prin Portul Constanta, cu complicitatea unor functionari si exploatarea cinica a infrastructurii de stat.
Axa Malta-Geneva-Transnistria
In centrul caracatitei se afla doua companii cu operatiuni globale. Alkagesta, o firma din Malta cu legaturi stranse cu gigantul azer SOCAR, si Euronova Energies, o companie cu sediul in Geneva si conexiuni directe in regiunea separatista Transnistria. Acestea orchestrau importurile, alimentand ulterior o retea de nu mai putin de 11 companii romanesti, complice la mecanismul de contrabanda.
Metoda Fraudei: O Inginerie Financiara si Logistica
Schema era diabolic de simpla si eficienta. Reteaua folosea un set de tactici pentru a ocoli legea si a maximiza profiturile ilegale: falsificarea documentelor pentru a ascunde provenienta ruseasca a marfii, exploatarea infrastructurii Oil Terminal in regim suspensiv de taxe, declararea unor cantitati inexacte si folosirea unor coduri de acciza speciale care impiedicau trasabilitatea combustibilului.
Ancheta Tintește Inclusiv Vama
Procurorii DIICOT au descins la comisionari vamali si au ridicat documente esentiale pentru dosar. In vizorul anchetei se afla comisionarul Stefan Garolea, dar si un fost adjunct al Vamii Constanta Nord, sugerand o complicitate la nivel inalt. Operatiunile, desfasurate incepand cu anul 2022, au permis celor 11 firme romanesti implicate sa obtina profituri exorbitante. Prin aceasta retea, petrolul rusesc interzis ajungea in piata, generand pierderi de milioane de euro din TVA si accize neplatite la bugetul de stat.