Portul Constanța a înregistrat marți, 10 decembrie 2024, o activitate susținută, cu 53 de nave simultan sub operațiuni de încărcare-descărcare. Cinci dintre acestea operau în zona Midia, iar una la Mangalia. Diversitatea mărfurilor este remarcabilă: 11 nave transportau cereale și semințe oleaginoase, 8 nave – îngrășăminte chimice, 8 – produse chimice, 4 – produse din metal, 4 – cherestea, 3 – containere, 3 – fier vechi, 2 – hidrocarburi, 2 – materii prime siderurgice, iar câte o navă transporta bitum, ciment, clinker, nisip, sare, echipamente și chiar animale vii.
Majoritatea navelor implicate sunt de capacitate mică și medie. Excepție fac două bulk-carrier-e impresionante, „Wadi Tiba” și „Wadi Alarish”, fiecare cu o lungime de 229 de metri, care încărcau respectiv 33.000 și 63.000 de tone de grâu în terminalul Chimpex. O imagine vibrantă a activității comerciale intense din port.
În rada portului, alte 10 nave așteptau intrarea la operare, dintre care 5 pentru containere și 2 pentru cereale. Perspectivele pentru următoarele două săptămâni sunt la fel de optimiste, cu 40 de nave avizate să sosească, inclusiv 5 în zona Midia. Diversitatea mărfurilor este similară cu cea a zilei de marți, cu o adăugare de autovehicule, soia și argilă. Printre navele așteptate se numără și portcontainerul „Neokastro”, cu o lungime de 268,8 metri, o adevărată bijuterie a flotei maritime.
Fluxul constant de nave, diversitatea mărfurilor și dimensiunile impresionante ale unor vase demonstrează vitalitatea portului Constanța și rolul său cheie în economia națională. Proiecțiile pentru perioada următoare sunt pozitive, anticipând o continuă activitate intensă în port.
Ion TITA-CALIN, 10 decembrie 2024