Misiunea de a construi metroul din Cluj avansează cu pași importanți! „Cartitele” gigantice, responsabile cu săparea tunelurilor, au ajuns în România după o călătorie pe mare. Nava care le-a transportat a ancorat în Portul Constanța, iar piesele impresionante au fost deja descărcate, pregătindu-se pentru transportul către Cluj.
Aceste utilaje colosale, cu un diametru de peste șase metri și o valoare individuală de aproximativ 15 milioane de dolari, reprezintă o investiție crucială în realizarea acestui proiect ambițios. După o călătorie care a început la mijlocul lunii octombrie, „cartitele” au ajuns în siguranță în România. Descărcarea lor, ușor întârziată din cauza furtunilor recente de pe litoral, s-a desfășurat cu succes în noaptea de marți spre miercuri.
Cele 38 de componente ale utilajelor vor fi transportate la Cluj cu ajutorul a 14 trailere, într-un convoi impresionant. Odată ajunse la destinație, echipamentele sofisticate vor fi asamblate treptat, pregătindu-se pentru misiunea lor de a săpa tunelurile metroului.
„TBM-urile au ajuns și le vom transporta la Cluj. Acest tip de proiect nu este ușor de manageriat.”
a declarat Batuhan Unal, manager de proiect. Valentin Manea, director operațional, a adăugat:
„Această operațiune este dificilă, pentru că piesele sunt agabaritice și este nevoie de două macarale de 120 și 104 tone. Am mai făcut astfel de echipamente, nu este ceva nou, suntem obișnuiți, pregătiți și specializați în așa ceva. Implică multă forță umană.”
Magistrala 1 a metroului din Cluj, cu o lungime de 21 de kilometri, va include 19 stații subterane și un depou suprateran. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 14 miliarde de lei.