Un adevărat război se dă pentru cel mai mare contract de autostradă din România! Atribuirea tronsonului de 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, inclusiv celebrul Tunel Meses, a stârnit controverse majore.
Firmele turcești Makyol – Ozaltin au câștigat licitația, dar italienii de la WeBuild au contestat rezultatul, solicitând anularea raportului care a respins oferta lor. Este o miză uriașă: 6,62 miliarde de lei (fără TVA)!
Contractul, cel mai scump din istoria infrastructurii rutiere românești, include și construcția tunelului Meses, viitorul cel mai lung tunel de pe o autostradă din țară (2,89 km). Constructorii turci au la dispoziție 78 de luni pentru a finaliza proiectul: 18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție. Secțiunile vizate sunt Poarta Salajului-Zalau și Zalau-Nusfalau.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a confirmat atribuirea contractului asocierii Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS. Dar cum va evolua situația în contextul contestației depuse de WeBuild? Va fi un drum lung până la finalizarea acestui proiect amplu, iar incertitudinea domnește asupra viitorului Autostrăzii Transilvania.
Vom asista, așadar, la o bătălie juridică ce se anunță aprigă, cu implicații majore asupra dezvoltării infrastructurii din România. Ne vom întreba, oare, cât va dura până când vom vedea finalizat acest tronson crucial al Autostrăzii Transilvania?