Din 31 octombrie, importurile de mașini electrice din China vor suporta taxe vamale suplimentare, de până la 35,3%, pe lângă tariful standard de 10%.
Această decizie a Comisiei Europene, aplicată pe o perioadă de cinci ani, urmează unei investigații care acuză subvenționarea producătorilor chinezi de către Beijing.
Taxele variază în funcție de producător: 17% pentru BYD, 18,8% pentru Geely și 35,5% pentru SAIC.
Măsura, adoptată cu 10 voturi pentru, 12 abțineri și 5 împotrivă, a stârnit nemulțumirea Germaniei, care avertizează asupra riscului unui război comercial.
În ciuda opoziției, Comisia Europeană, după opt runde de negocieri fără rezultate concludente, a aplicat taxele. Ministerul chinez al Comerțului a propus noi negocieri pe teritoriul Chinei, ambele părți declarându-și angajamentul pentru o soluție amiabilă.
Rămâne de văzut dacă aceste negocieri vor reuși să diminueze impactul acestor taxe semnificative asupra pieței europene a vehiculelor electrice.