Fregata Regele Ferdinand poate fi vazuta in Portul Militar Constanta, luni, 1 septembrie 2025. MIHAI POP / GMN / MEDIAFAX FOTO
Operatorii Portuari în Alertă
Portul Constanța, vital pentru România din punct de vedere economic și strategic, se confruntă cu dificultăți majore. Reprezentanții Constanța Port Business Association (CPBA) denunță blocaje administrative și lipsa unei conduceri clare, afirmând că portul nu își atinge potențialul maxim.
Investiții Promisiuni și Realități
Deși Compania Națională Administrația Porturilor Maritime a promis investiții de 1,54 miliarde de lei între 2021 și 2026, multe dintre proiecte sunt amânate sau chiar neîncepute. Operatorii resimt presiunea unor costuri ridicate și a tarifelor neclare, în timp ce lipsa unei strategii de dezvoltare agravează situația.
Dezbatere Publică vs. Realitate
Premierul Ilie Bolojan și președintele Nicușor Dan au catalogat Portul Constanța ca fiind un pilon economic și de securitate națională, accentuând rolul său în contextul reconstruirii Ucrainei. Totuși, operatorii portuari afirmă că aceste angajamente nu se reflectă în acțiuni concrete.
Constatări Oficiate și Propuneri
Curtea de Conturi a confirmat performanța sub standarde și lipsa unei strategii de management coerente. CPBA a prezentat o listă de proiecte stagnante și solicită intervenția rapidă a guvernului printr-un mecanism de urgență de 90 de zile, sub supravegherea Ministerului Transporturilor.