Confuzie și tensionare: Decizia CCR, amânată
Curtea Constituțională a României (CCR) a decis să amâne până spre sfârșitul anului verdictul cu privire la sesizarea Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) referitoare la pensionarea magistraților. Această decizie ține în suspans sistemul judiciar și atrage reacții multiple din partea societății civile și a actorilor politici.
Implicațiile fiscale și contestarea AUR
Miercuri, CCR a dat un verdict într-o altă speță de mare interes – legea cu măsuri fiscale, recent ajustată de Parlament și contestată de Alianța pentru Unirea Românilor (AUR). Documentul, ce va intra în vigoare de la 1 ianuarie anul viitor, prevede creșterea impozitelor pe locuințe și autoturisme, taxe mai mari pe dividende și câștiguri din tranzacții cu criptomonede, și introduce o suprataxă de 25 de lei pentru coletele mici venite din afara Uniunii Europene, vizând în special achizițiile de pe platformele din China.
Probleme cu apa în Prahova și Dâmbovița
Peste 100.000 de persoane din județele Prahova și Dâmbovița sunt încă afectate de o criză acută a apei, apa curentă rămânând nepotabilă și destinată doar uzului sanitar. Autoritățile locale și naționale sunt sub presiune pentru a găsi o soluție rapidă.
Nemulțumire și proteste în justiție
Dezvăluirile privind disfuncționalități în sistemul judiciar au generat o mobilizare masivă pe rețelele sociale. Sute de oameni au protestat în fața Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) și a altor instituții de justiție, exprimându-și nemulțumirea față de lipsa reformelor.
Modificări la nivel de conducere în companii publice
În paralel, Ministrul Mediului a anunțat demiteri în conducerea Administrației Bazinale de Apă Buzău-Ialomița și a altor structuri similare. Situația hidrologică din județele afectate de inundații recent impune măsuri urgente și eficiente de management.
Dezvoltări infrastructurale pe Canalul Dunăre-Marea Neagră
Pe fondul acestor tensiuni interne, România face pași înainte pe plan infrastructural, anunțând construirea unui nou port pe Canalul Dunăre-Marea Neagră la Ovidiu, cu un potențial de creștere a traficului de mărfuri cu 200.000 de tone.